Araç kiralamada soygun düzeni: Vatandaş dava açmak istemiyor

Otomobil kiralama kesiminde işler çığırından çıktı. Dalda profesyonel olmayan firmalar vatandaşları canından bezdiriyor. Firma ile tüketici ortasında yaşanan sorunlar birçok vakit mahkemelere taşınıyor. Olur olmadık masraflar çıkaran kimi kiralama şirketleri, bu işi dolandırıcılık boyutuna taşıyor.

Araç kiralama öncesinde alınan depozitonun geri verilmemesi, kirala sürecinde araçta oluşan ufak tefek çizik sıyrık yahut vuruklar sebebiyle fahiş paralar talep edilmesi, bilhassa turistlere fazla fiyat çekilmesi, daha evvelden araçta bulunan mekanik ya da kaporta hasarlarının müşteriye yıkılması, bakımsız araçların kiraya verilmesi ve bunun kazalara davetiye çıkarması, kredi kartından fazla para çekilmesi ve iadesinin uzun sürmesi, ekstra sigorta yapılması ve kontratlara uyulmaması yaşanan ıstırapların başında geliyor. 

ŞİRKETE ULAŞAMIYORUZ

Yakın vakitte Dalaman Havalimanı’nda yaşanan bir olayda; Türkiye’ye tatile gelen bir gurbetçi vatandaştan yüksek sayıda depozito alınıyor ve araç iadesinde bu para geri ödenmiyor. Mağdur kişi olayı gazetemize şöyle anlatıyor:

“Havalimanı içinde faaliyet gösteren bir firmadan otomobil kiraladık. 31 bin 500 lira da depozito verdik. Aracın başına gelebilecek rastgele bir kaza yahut ceza durumunda tazminat bu paradan karşılanacaktı. Lakin otomobilde hiçbir sorun yahut ceza olmamasın karşın parayı daha sonra iade edeceklerini söylediler. Ortadan uzun vakit geçmesine karşın paramızı alamadık. Şirket yetilerine de ulaşamıyoruz. Telefonlarımıza çıkmıyorlar.”

FAHİŞ FİYAT TALEBİ

Bir diğer örnekte İstanbul’daki bir “Rent a Car” firmasından otomobil kiralayan kişi, aracı geri getirdiğinde ufak bir çizik olduğunu fark ediyor. Firma yetkilileri hasar alındığı sırada fotoğraf çekilmediği ve zabıt tutulmadığı için sigorta şirketinin hasarı karşılamayacağını söylüyor. Bu sebeple kiralayan şahıstan 20 bin lira para talep ediliyor. Daha sonra aracın bir endüstride 2 bin liraya tamir edildiği ortaya çıkıyor.

MAHKEME SÜRECİ UZUYOR

Avukat Serdar Kılıç konuyla ilgili yaptığı açıklamada “Bu cins olaylar ile sıklıkla karşılaşıyoruz. Profesyonel olmayan ‘Rent a Car’ şirketleri vatandaşlardan daha fazla para alabilmek için çeşitli yollara başvuruyor. Bilhassa araçta daha evvelce olan bir hasarın, müşteriden talep edilmesi en sık görülen hadiselerden. Mahkeme süreçleri de uzuyor. Çok büyük paralar değilse vatandaş dava açmak istemiyor” dedi.

KAYNAK: TÜRKİYE GAZETESİ

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir