Twitter’a Reklam yasağının ardından bant genişliği daraltması gelebilir

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Twitter’a reklam verilmesini yasaklamıştı.

Karara münasebet olarak, Twitter’ın temsilci belirleme ve bildirme yükümlülüğünü yerine getirmemesi gösterildi.

6 AYDA BİR RAPOR VERMESİ GEREKİYOR

Sosyal medya yasasında bulunan 4. Madde’ye nazaran, günlük erişimi 1 milyondan fazla olan toplumsal medya platformları, kendisine bildirilein içeriklerin kaldırılması yahut erişim engellemesi kararlarının uygulanması hakkında istatiksel bilgileri içeren Türkçe hazırlanmış raporları 6 ayda bir BTK’ya vermesi gerekiyor.

“TWİTTER’IN BANT GENİŞLİĞİNİN DARALTILMASI GÜNDEME GELECEK”

Twitter’a gerçek ve hukukî şahıslar tarafından reklam verilmesinin yasaklandığını tabir eden Sayan, “Yasak uyarınca Twitter’a yeni reklam verilemeyecek, bu kapsamda yeni mukavele kurulamayacak ve buna ait para transferi yapılamayacak. Hakkında reklam yasağı uygulananlara verilen reklamların giderleri Gelir Vergisi Kanunu uyarınca sarfiyat kabul edilmeyen ödemeler ve Kurumlar Vergisi Kanunu uyarınca kabul edilmeyen indirimler ortasında sayılacak. Üç ay içinde temsilci belirlemezse Twitter’ın bant genişliğinin daraltılması gündeme gelecek.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir